ODIMM

te

ODIMM, partener al Forumului economic regional– Invest Găgăuzia 2020

În perioada 23-24 octombrie 2020 în Comrat se desfășoară cea de-a șasea ediție a Forumului economic regional– Invest Găgăuzia 2020. Scopul evenimentului este de a promova potențialul economic și investițional al Republicii Moldova și, în special, a Unității teritoriale administrative Găgăuzia.

Ediția din acest an și-a propus să aducă în vizor subiecte actuale precum modele de dezvoltare economică a regiunii în contextul pandemiei generate de Covid 19, digitalizarea economiei și a afacerilor, atragerea investițiilor și promovarea parteneriatelor.

Directorul general ODIMM, Iulia Costin, prezentă la eveniment, apreciază implicarea autorităților autonomiei găgăuze în dezvoltarea și promovarea mediului de afaceri, accentuând susținerea continuă pe care o oferă ODIMM antreprenorilor din regiune, inclusiv prin intermediul instrumentelor de suport guvernamental și a programelor naționale implementate de ODIMM.

“Regiunea găgăuză are un potențial sporit de dezvoltare a afacerilor care trebuie valorificat pe deplin. Sunt convinsă că prin eforturile conjugate ale mediului de afaceri, ale sectorului public și a partenerilor de dezvotare va fi capitalizat potenţialul productiv şi creativ al ÎMM-urilor din regiune. Iar în circumstanțele actuale în care se află economia nu doar din Moldova, dar și din întreaga lume, e mai mult decât vital să ne adaptăm noilor condiții și cerințe ale pieței. În acest sens, a fost lansat Instrumentul de susținere privind Digitalizarea ÎMM-urilor care oferă suport informational și financiar companiilor pentru identificarea și achiziționarea tehnologiillor și soluțiilor digitale. Îndemnăm antreprenorii să profite de aceste oportunități”. 

Bașcanul Irina Vlah a spus că UTA Găgăuzia este o regiune dinamică și deschisă pentru afaceri cu parteneri din întreaga lume. Autonomia a investit în ultimii doi ani în dezvoltarea zonelor economice libere cca 4,5 milioane de dolari, fiind create peste 1500 de locuri de muncă. „Atragem investiții și dezvoltăm zonele economice, creăm hub-uri industriale, dezvoltăm infrastructura socială, școli, grădinițe și instituții medicale, dezvoltăm rețele de apeducte și gazoducte, construim drumuri și poduri, învățăm să digitalizăm procesele. Toate acestea le realizăm împreună cu Guvernul Republicii Moldova și cu partenerii noștri".

La forum  participă delegații din mai multe țări, printre care Rusia, Turcia, România, Belarus și Italia, precum și antreprenorii de pe întreg teritoriul Moldovei, Ministerul Economiei și Infrastructurii, instituții publice și de suport în afaceri. Pe durata Forumului sunt organizate întâlniri (B2B) dintre comunitatea de business locală cu reprezentanți ai companiilor străine pentru a identifica noi parteneriate.

Evenimentul își propune să contribuie semnificativ la implementarea și sprijinirea proiectelor inovatoare din sectorul economic al autonomiei, având un impact pozitiv asupra imaginii investiționale a regiunii, dar și a Republicii Moldova per ansamblu.

{gallery}23.10.2020{/gallery}

Concurs național pentru IMM-uri

 

ODIMM lansează ediția a XI-a a Concursului Național „IMM – Model de Responsabilitate Social-Corporativă” (RSC). Agenții economici care pe parcursul anului 2019 au desfășurat activități RSC pot trimite dosarele în format electronic până pe data de 20 noiembrie 2020 pe adresa de email info@odimm.md

Participanții la Concurs pot aplica pentru următoarele nominalizări:

- activități RSC orientate către protecția mediului înconjurător;

- activități RSC orientate către societate/comunitate;

- activități RSC orientate către piață;

- activități RSC orientate către angajați;

- utilizarea unui model de afacere verde și responsabilă.

Pentru mai multe detalii, persoanele interesate pot contacta specialiștii ODIMM la adresa oxana.constantinova@odimm.md  sau la numărul (022) 22-45-20; 069 503 106

Responsabilitatea Socială Corporativă reprezintă un concept, care încurajează companiile să ia în considerare interesele societății prin asumarea responsabilității pentru impactul pe care-l au activitățile lor asupra comunității, clienților, angajaților, acționarilor și asupra mediului ambiant. Acest angajament trece dincolo de obligațiile statutare de a respecta legislația și se manifestă în acțiuni voluntare de îmbunătățire a calității vieții pentru angajați și familiile acestora, a comunității și a întregii societăți.

Formularul de aplicare ROM

Formularul de aplicare RUS

Ghidul aplicantului ROM

Declarația privind lipsa restanțelor ROM
Declarația privind lipsa restanțelor RUS

 

START competiției proiectelor investiționale PENTRU TINERI

ODIMM lansează un nou Apel de granturi în cadrul Programului “Start pentru Tineri”.

Antreprenorii care au absolvit Etapa a II-a a Programului sunt îndemnați să aplice la componenta de finanțare.

Perioada depunerii aplicațiilor: 13 octombrie – 9 noiembrie 2020, ora 17:00

-  Valoarea maximă a grantului este de 180 mii lei;

-  Contribuția proprie este de minim 20%;

-  Banii se oferă pentru echipamente, mașini, utilaje, instalații de lucru, aparate și instalații de măsură, control și reglare, tehnică de calcul;

- până la 30% pentru active nemateriale: softuri, francize, obținerea certificatelor de calitate.

La Concurs pot aplica tinerii cu vârsta între 18-35 de ani, care au absolvit Etapa a II-a a Programului și dețin o companie nou-înregistrată pe piață mai puțin de 1 an.

Depunerea proiectelor investiționale este în regim online:

Aplică

Detalii despre Concurs:  aici

Pentru mai multe informații:

022 21 15 73

start_tineri@odimm.md

Un nou început pentru oameni și natură - Săptămâna europeană verde 2020

Săptămâna verde a UE 2020 este acum programată pentru 19-22 octombrie 2020 și are ca temă natura

Localitatea Dănceni va găzdui o Platformă Industrială Multifuncțională

Premierul Ion Chicu, împreună cu directorul general ODIMM, Iulia Costin au vizitat locația pentru construcția unei platforme industriale în satul Dănceni, raionul Ialoveni. Platforma urmează a fi amenajată pe teritoriul fostei școli de meserii nr. 11 din localitate, cu o suprafață de circa 6,5 ha. Potrivit șefului executivului, platformele industriale sunt un instrument eficient de dezvoltare a localităților care contribuie la creșterea economiei, dar și la crearea unor noi locuri de muncă în zonă. “Este complicat să atragem agenți economici, dar nu imposibil. Trebuie să le oferim acestora condiții atractive de investiții, de revizuit companiile de pe lista de așteptare, iar noi vom oferi tot suportul în acest sens”, a menționat Ion Chicu. Directorul general ODIMM, Iulia Costin a menționat că Platformele Industriale Multifuncționale care urmează a fi create în regiuni reprezintă șanse de dezvoltare a localităților prin crearea noilor afaceri, generarea a noi locuri de muncă, iar ulterior, creșterea investițiilor care vor facilita industria locală. Autoritățile locale susțin că edificiile identificate pot fi utilizate și transmise agenților economici. „Ne dorim să atragem investitori, să contribuim la dezvoltarea și modernizarea localității. Este important că la moment sunt toate condițiile de infrastructură, rețele de apă, gazificare”, a menționat primarul satului Dănceni, Victoria Butuc. Programul-pilot de creare a celor 16 Platformelor Industriale Multifuncționale este elaborat de Ministerul Economiei și Infrastructurii. Platformele urmează a fi create în raioane cu nivel de industrializare mai scăzut, în care nu există Parcuri Industriale sau Zone Economice Libere.  {gallery}2020/Octombrie/01.10{/gallery}

Un Nou Produs de Garantare pentru companiile afectate de criza pandemică

Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii a lansat astăzi, în cadrul unui webinar, un Nou Instrument de Garantare pentru companiile afectate de criza generată de pandemia COVID-19. Instrumentul financiar presupune oferirea pentru IMM-urilor a unui produs de garantare în condiții preferențiale care poate fi utilizat la contractarea creditelor de la băncile comerciale atât pentru capital de lucru, cât și pentru investiții. În cadrul evenimentului virtual au participat reprezentanți ai MEI, ODIMM, băncilor comerciale și antreprenori. Secretarul general de stat al Ministerului Economiei și Infrastructurii, Lilia Palii, prezentă la eveniment a reiterat importanța noului produs de garantare și avantajele utilizării garanției financiare de către mediul de afaceri. „Pandemia COVID-19 este o provocare fără precedent pentru întreaga lume și nici țara noastră nu a fost ocolită de efectele acestei crize pandemice. În acest context, economia moldovenească ca și economiile țărilor din lume și din regiune s-a confruntat cu două șocuri, unul intern – ca rezultat al măsurilor restrictive de izolare și unul extern, care a vizat exporturile, remitențele, investițiile străine care au suferit un declin considerabil. Conform prognozei macroeconomice revăzute pentru anul 2020, PIB-ul va avea un raport negativ de minus 4.5% în timp ce estimările pentru anul 2021 se prevăd a fi mai optimiste, cu o creștere pozitivă a PIB-ului de 4.1%”, a menționat Lilia Palii. Potrivit Secretarului general de stat, Guvernul a venit cu un șir de instrumente pentru a oferi suport mediului de afaceri în această situație de criză. Evenimentul de astăzi fiind dedicat unuia din acele instrumente care prevede un nou program de garantare pentru companiile afectate de criza pandemică. Noul produs financiar este lansat de ODIMM în parteneriat cu băncile comerciale din Republica Moldova pentru emiterea creditelor preferențiale IMM-urilor afectate de criza pandemică. Astfel, companiile ce au înregistrat o scădere a venitului din vânzări cu 30% în perioada martie – iunie 2020 comparativ cu perioada similară a anului precedent vor putea solicita credite pentru capital circulant garantate de stat în proporție de până la 80%, cu un comision de garantare zero până la 31.12.2021. Concomitent, companiile ce solicită credite investiționale vor putea beneficia de garanții ce vor acoperi până la 80% din credit cu o valoare de maxim 5 mln. lei. Mijloacele financiare suplimentar alocate în cuantum de 50 mln. lei, vor fi supuse efectului de multiplicare, astfel pentru Produsul nou elaborat, capacitatea ODIMM de a emite garanții va fi de 150 mln. lei, cu posibilitatea realocării pe măsura consumării plafonului din mijloacele disponibile de la alte produse neutilizate, sau majorarea coeficientului de multiplicare. „IMM-urile joacă unul din cele mai importante roluri în economia Republicii Moldova, asigurând 98% din totalul întreprinderilor, care înglobează peste 60% din forța de muncă. Noul instrument de garantare vine să completeze Produsele active pe care le oferă la ora actuală Fondul de Garantare Creditelor. În prezent, creditele bancare constituie principala sursă de finanțare atât pentru IMM-uri, cât și pentru tot mediul de afaceri și poate fi un colac de salvare în situații de dificultate. Încurajăm antreprenorii ca pe lângă Programele de suport ODIMM ce presupun alocări directe de resurse sub formă de mijloace financiare nerambursabile, să acceseze și să valorifice Produsele creditare oferite de sectorul financiar, statul venind, în acest sens, cu acoperirea insuficienței de gaj în proporție de până la 80% din creditul solicitat”, a subliniat Iulia Costin, Directorul general ODIMM. În prezent, prin intermediul Fondului de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii al ODIMM au fost acordate 429 garanții financiare în valoare de peste 168 milioane lei, care au asigurat debursarea creditelor în sumă de 492 milioane lei și au generat investiții în economie în valoare de peste 714 milioane lei. Pentru a vizualiza noul produs de garantare destinat IMM-urilor afectate de criza pandemică accesați linkul {gallery}07.08.2020{/gallery}

În pofida pandemiei, tinerii antreprenori din Ștefan Vodă își lansează afaceri și platforme online pentru a-și vinde produsele

Activitatea întreprinderilor mici și mijlocii din Ștefan Vodă, provocările pandemiei și instrumentele de suport care pot fi accesate pentru dezvoltarea afacerilor au fost principalele subiecte din agenda vizitei Ministrului Economiei și Infrastructurii, Sergiu Railean, la Incubatorul de Afaceri din Ștefan-Vodă.

Ministrul Railean s-a întâlnit cu directoarea ODIMM, Iulia Costin, administrația și rezidenții Incubatorului de Afaceri, s-a informat despre activitatea instituției, dificultățile cu care se confruntă, încurajând antreprenorii să nu renunțe în fața greutăților și să aibă încredere că toate provocările pandemiei vor fi depășite.  

„Perioada prin care trecem este un test de rezistență pentru toate economiile lumii. De flexibilitatea și capacitatea de a ne adapta strategiile la noile condiții depinde viitorul mediului de afaceri și al economiei. Pentru a vă ajuta să faceți față provocărilor actuale, să nu vă opriți la jumătate de drum și să deveniți competitivi, Guvernul vine o serie de instrumente de suport pe platforma ODIMM - Programul de suport dedicat Digitalizării companiilor mici și mijlocii, Programul „Eco IMM”, Programul de susținere a afacerilor cu potențial înalt de creștere și internaționalizare ș.a.”, a spus Sergiu Railean.

Referindu-se la rezultatele activității Incubatorului de Afaceri, administratorul instituției, Adelina Barbăneagră, a menționat că, în prima jumătate a anului 2020 cinci companii au devenit rezidenți ai incubatorului, iar în luna septembrie alte două companii urmează să primească statutul de rezident. De asemenea, administratorul l-a informat pe ministrul Railean că în perioada pandemiei, Incubatorul a beneficiat de o subvenție parțială acordată de APL, iar rezidenții incubatorului urmează să primească o subvenție pentru luna aprilie din cadrul Programului de Stat privind susținerea Rețelei Incubatoarelor de Afaceri.

„Deși trecem printr-o perioadă plină de provocări, urmare a pandemiei COVID-19, reușim să obținem rezultate îmbucurătoare, în prima jumătate a anului 2020 la capitolul inițierea unei afaceri acasă de către tinerii noștri. În cadrul Programului Start pentru Tineri, desfășurat de ODIMM, nouă tineri au beneficiat de granturi pentru a-și dezvolta și implementa ideile de business. În cea de-a doua rundă a programului, care se desfășoară la moment au fost înregistrați alți 20 de tineri, printre care și 4 rezidenți ai incubatorului de afaceri”, a adăugat Adelina Barbăneagră.

Pentru a susține producătorii locali în perioada crizei pandemice, Incubatorul de Afaceri din Ștefan Vodă în parteneriat cu Asociația pentru Dezvoltarea Tinerilor Antreprenori au creat o platformă online pe o rețea de socializare – „Produs de Ștefan Vodă”. Scopul acesteia fiind promovarea unui produs de origine locală și asigurarea unei conexiune mai strânse dintre producătorul sau prestatorul de servicii și consumatorul local.

Iulia Costin a spus că, susținerea și dezvoltarea IMM-urilor reprezintă o prioritate pentru ODIMM: „Prin intermediul Incubatoarelor de Afaceri reușim să oferim șansa nu doar antreprenorilor de a se lansa în afaceri sau de a-și extinde activitățile, dar asigurăm, totodată, și o creștere economică în regiuni. Ne bucurăm că putem contribui la prosperarea mediului de afaceri din sudul țării”. 

Menționăm că, în cadrul Incubatorului de Afaceri din Ștefan-Vodă, în perioada2012-2020, au beneficiat 62 de companii rezidente dintre care 17 sunt rezidenți actuali și 45 companii absolvente. În total au fost create 35 locuri de muncă, dintre care 19 pentru femei și 12 sunt destinate tinerilor.

{gallery}10.09.2020{/gallery}

16 Platforme Industriale Multifuncționale vor fi create în regiunile țării

Programul-pilot de creare a Platformelor Industriale Multifuncționale (PIM), elaborat de Ministerul Economiei și Infrastructurii a fost, astăzi, prezentat în cadrul unei reuniuni cu președinții consiliilor raionale și primarii din 16 raioane ale țării. La eveniment a participat Prim-Ministrul, Ion Chicu, ministrul Economiei și Infrastructurii, Sergiu Railean, ministrul Afacerilor Externe și Integrării Europene, Oleg Țulea, ministrul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, Ion Perju, directorul general  ODIMM, Iulia Costin, directorul Agenției Relații Funciare și Cadastru, Anatolie Ghilaș, reprezentanți de la Agenția de Investiții, experți în domeniu.

Potrivit ministrului Economiei și Infrastructurii, platformele de suport în afaceri, infrastructura industrială sunt acele instrumente, cu ajutorul cărora APL-urile vor putea crea harta economică a țării. Iar misiunea prioritară a autorităților publice centrale este de a elabora noi politici și programe pentru extinderea acestei infrastructuri în toate regiunile țării. Referindu-se la componentele Programului, Sergiu Railean a menționat că acele 16 platforme industriale multifuncționale vor fi create în raioanele cu un nivel de industrializare scăzut, în care nu există infrastructură de afaceri sau industrială, precum Parcuri Industriale sau Zone Economice Libere, iar dezvoltarea acestora se va realiza în câteva etape.

„Prima etapă prevede identificarea terenurilor pentru construcția platformelor, urmând racordarea la utilitățile publice. Administrarea, dezvoltarea și funcționarea PIM va fi asigurată direct de către Autoritatea Publică Locală de nivelul 1 și 2 sau prin intermediul unei instituții publice fondate de aceasta. Programul va fi implementat pe o perioadă de 36 luni, cu posibilitatea de extindere. Programul-pilot va fi implementat de Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM), fiind finanțat anual din bugetul de stat și resursele externe. Pentru crearea infrastructurii platformelor industriale multifuncționale în anul curent vor fi alocate 50 milioane lei”, a spus Sergiu Railean.

Prezent la eveniment, Prim-ministrul, Ion Chicu, a afirmat că scopul reuniunii este de a oferi autorităților publice locale răspunsuri la toate întrebările legate de etapele de dezvoltare a platformelor industriale multifuncționale în acele 16 raioane, despre accesarea bugetul alocat, pregătirea documentației pentru utilizarea terenurilor, atragerea investițiilor etc.

„Suntem conștienți că fără a industrializa tara, fără a crea posibilități potențialilor investitori de lansare a producerilor vom continua sa  fim dependenți de agricultură, de factorul climateric și vom continua să exportăm grâu și să procurăm produse cu valoare adăugată înaltă de peste hotare. Scopul ședinței este de a veni cu o claritate, să înțelegem în fiecare raion ce și cum trebuie de făcut, ca să valorificam cele 50 milioane de lei prevăzute de Guvern, pentru că au rămas 4 luni până la sfârșitul anului și este important să reușim să realizăm tot ce ne-am planificat în etapa inițială”, a spus Ion Chicu.

Directorul general ODIMM, Iulia Costin a evidențiat faptul că Platformele Industriale Multifuncționale vor contribui la creșterea competitivității, productivității, ocupării forței de muncă a sectorului industrial în regiunile țării.

“Procesul de creare urmează să fie realizat în 3 etape cheie: definirea cadrului de politici, identificarea și selectarea potențialelor PIM, dezvoltarea conceptului, crearea infrastructurii și, bineînțeles, dezvoltarea capacităților instituționale ale PIM. Acțiunile de creare a platformelor vor fi realizate concomitent, altele consecutiv, darcu siguranță, în cooperare cu mai mulți actori cheie naționali, regionali și locali”.

La finalul evenimentului, reprezentanții APL au adresat întrebări autorităților de resort legate de implementarea Programului.

{gallery}2020/August/14.08{/gallery}

ODIMM a lansat un nou Program de suport pentru digitalizarea afacerilor

 

Întreprinderile mici și mijlocii vor fi susținute în procesul de digitalizare a afacerilor. Astăzi, în cadrul unui eveniment online a reprezentanților Ministerului Economiei și Infrastructurii (MEI) și Organizației pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) ca răspuns la provocările la care au fost supuse companiile autohtone în perioada crizei epidemiologice și stării de urgență  a fost lansat un nou instrument de suport a digitalizarii ÎMM-urilor.

Această inițiativă de suport are ca scop de a susține transformarea și dezvoltarea digitală a întreprinderilor mici și mijlocii pentru a valorifica potențialul inovativ și a facilita accesul companiilor pe piețele interne și externe.

„Astăzi lansăm un nou program de suport pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii și punem la dispoziția antreprenorilor 20 milioane lei pentru dezvoltarea instrumentelor de comerț electronic. Acest instrument de susținere va ajuta producătorii autohtoni să-și digitalizeze procesele de business și să vândă produsele sau serviciile pe platforme online. Mulțumesc colegilor de la ODIMM, pentru că în termeni restrânși au reușit să elaboreze acest program și să identifice resursele financiare necesare pentru a oferi o soluție oamenilor de afaceri, afectați de restricționarea comerțului pe durata crizei pandemice”,  a declarat Sergiu Railean.

Potrivit directorului general ODIMM, Iulia Costin, Programul are drept scop acordarea suportului întreprinderilor în crearea de pagini web, magazine online,  dar și oferirea de granturi pentru achiziționarea de tehnologii și soluții digitale.

„Cel puțin 100 IMM, beneficiari ai programului, vor primi un „voucher” în valoare maximă de 20 000 lei pentru accesarea serviciilor de consultanță și mentorat în vederea dezvoltării propriei pagini web, setării pe pagini de socializare, elaborării profilului online și realizării descrierilor companiilor și produselor etc. De asemenea, antreprenorii vor beneficia de suport financiar în valoare de 200 000 lei pentru achiziționarea de echipamente și softuri în scopul introducerii noilor tehnologii în contextul digitalizării IMM și eliminării sau minimizării riscurilor impuse de piață pentru cel puțin 20 de întreprinderi”, a menționat Iulia Costin cu referire la oportunitățile programului.

Pentru a putea obține acest suport, solicitantul trebuie să fie o entitate juridică, înregistrată conform Legii cu privire la întreprinderile mici și mijlocii, să demonstreze necesitatea digitalizării și impactul asupra afacerii, să își desfășoare activitatea pe teritoriul Republicii Moldova și să dețină produse sau servicii rezultate din propria activitate antreprenorială.

Aplicația și formularele pentru înscrierea la Programul de digitalizare a IMM-urilor vor fi disponibile începând cu data de 10 iunie 2020 pe pagina web a ODIMM - www.odimm.md.

{gallery}Lansarea Digitalizarea afacerilor{/gallery}

ODIMM la 13 ani: rezultate, impact și planuri de viitor

„În 13 ani de activitate, ODIMM a devenit un partener de încredere, atât pentru sectorul privat cât

Viitorul afacerilor aparține tinerilor

128 de tineri din Republica Moldova vor obține granturi din partea statului pentru inițierea pr

A doua șansă în afaceri pentru antreprenorii din regiunea Dunării

13 țări  din regiunea Dunării, inclusiv Republica Moldova, și-au propus să susțină antreprenorii în dificultate și să contribuie la contracararea efectelor negative ale crizei epidemiologice actuale, prin intermediul proiectului transnațional DanubeChance2.0. Ministerul Economiei și Infrastructurii, în calitate de partener strategic asociat și Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii, în calitate de partener de proiect, contribuie la crearea unui ecosistem de sprijin pentru antreprenorii din Republica Moldova care se confruntă cu dificultăți, faliment sau doresc să lanseze o nouă afacere.

Consorțiul țărilor dunărene a elaborat propuneri de politici și instrumente transnaționale care vor contribui la lansarea primelor instrumente de suport dedicate antreprenorilor aflați în dificultate.

În cadrul proiectului a fost elaborat un studiu comparativ al situației din țările regiunii Dunării, prin care au fost punctate politicile publice specifice pentru antreprenori, cadrul pentru restructurarea companiilor, politicile de faliment și insolvență. Acesta tratează problema stigmatizării eșecului în societate și include un studiu de transferabilitate, care detaliază bunele practici, precum mecanismul de avertizare timpurie. Studiul realizat va sta la baza elaborării politicilor naționale în domeniu (Instrumentul transnațional de învățare a politicilor pentru a doua șansă - vezi detalii ).

Un alt rezultat important este Instrumentul transnațional de salvare și revitalizare (vezi detalii )care include informații privind opțiunile de salvare și revitalizare a afacerii, dezvoltarea afacerilor și serviciile de sprijin pentru întreprinderile aflate în dificultate financiară, măsuri de formare disponibile și servicii de asistență financiară disponibile pentru restructurarea întreprinderilor. Instrumentul poate fi utilizat de antreprenorii în dificultate, dar și de factorii de decizie politică în extinderea serviciilor de suport pentru antreprenori.

De asemenea, proiectul DanubeChance2.0 a dezvoltat un format inovator de atelier  de mentorat „Faceți cunoștință cu supraviețuitorii” (vezi detalii ) prin care s-a urmărit promovarea unei culturi pozitive a eșecului în afaceri și stimularea reintegrării antreprenorilor pe piață, prin mentorat și schimb de experiență. Metodologia atelierului a fost validată în 11 țări partenere ale proiectului, inclusiv Republica Moldova, și poate fi replicată pentru susținerea antreprenorilor în criză.

În prezent, ODIMM în colaborare cu Ministerul Economiei și Infrastructurii lucrează la dezvoltarea primului Mecanism de Avertizare Timpurie care va oferi servicii de consultanță și mentorat pentru companiile aflate în dificultate. Totodată,  pe parcursul anului curent, prin intermediul proiectului vor fi organizate 3 sesiuni de instruire „Trial and Error” pentru antreprenorii autohtoni în regiunile Nord, Centru și Sud, care vor fi axate pe îmbunătățirea managementului companiei, aspecte motivaționale și gestiunea resurselor. În același timp, 5 companii moldovenești vor beneficia de servicii de accelerare a afacerii, prin care experții în domeniu vor ghida antreprenorii în procesul de revitalizare sau restructurare a afacerii.

Proiectul DanubeChance2.0 – “Acceptarea eșecului pentru a facilita accesul antreprenorilor la a doua șansă în regiunea Dunării” este co-finanțat de Uniunea Europeană prin intermediul Programului Transnațional Dunărea. Proiectul își propune să dezvolte politici antreprenoriale pentru a doua șansă și soluții practice pentru îmbunătățirea culturii antreprenoriale pentru a evita pierderea potențialului antreprenorial și a depăși stigmatizarea antreprenorilor după falimentul afacerii. Proiectul DanubeChance2.0 este implementat de un consorțiu format din 17 parteneri care provin din 13 țări ale Regiunii Dunării (Slovenia, România, Germania, Austria, Ungaria, Croația, Bosnia și Herțegovina, Moldova, Ucraina, Belgia, Italia, Slovacia și Serbia) fiind condus de organizația IFKA Public Benefit Nonprofit Ltd. din Ungaria.Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii, în calitate de partener de proiect, și Ministerul Economiei și Infrastructurii, în calitate de partner strategic asociat, contribuie la crearea unui ecosistem de sprijin pentru antreprenorii din Republica Moldova care se confruntă cu dificultăți, faliment sau doresc să lanseze o nouă afacere.

 

Întrebarea zilei:

Domenii ODIMM

hărți interactive

0
Investiții
0
Granturi
0
companii finanțate
0
Locuri de muncă
0
Consultații
0
Instuire

Programe și proiecte

PARTENERI

p1 p2 p3 p4 p5 p6 p7

b1b2b3b4

logofooter

  • © Toate drepturile rezervate. Actualizat: 29.10.2020.
Soluție    Suport

logowbAcest site a fost creat cu susținerea Băncii Mondiale. Actualizarea conținutului a fost finanțată de Uniunea Europeană prin Proiectul „Suport pentru Cadrul Infrastructurii Calității în contextul DCFTA în Republica Moldova”

Search

reset WAY cursor WAY contrast WAY Marire Font WAY Alb negru WAY Linkuri WAY

Dvs. folosiți componenta de ADS Blocker.
Noi nu folosim elemente de publicitate, doar prezentăm produsele proprii sau a donatorilor care promovează unele proiecte sau domenii din economia națională.
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!