DIGITALIZAREA LOGO

Despre

Descrierea Componentelor

Instrumentul de suport este structurat în 4 etape de suport:

Componenta I – Informare și comunicare;
Componenta II – Instruire și formare antreprenorială; 
Componenta III – Suport financiar;
Componenta IV – Monitorizare și evaluare.

 

COMPONENTA I – INFORMARE ȘI COMUNICARE

  1. Informarea ÎMM despre beneficiile, importanța și avantajele digitalizării activității companiei prin organizarea de webinare și evenimente online pe tematici relevante;
  2. Promovarea consumului de produse autohtone, utilizarea platformelor și instrumentelor de comerț electronic și a necesității de suport al întreprinderilor locale prin evidențierea avantajelor economice și sociale, precum și transpunerea lor în materiale audio, video, imagini și articole;
  3. Promovarea istoriilor de succes ale întreprinderilor locale care au reușit să se conformeze noilor condiții de piață și a celor care au reușit să-și mențină/îmbunătățească pozițiile datorită e-comerțului;

 

COMPONENTA II – INSTRUIRE ȘI FORMARE ANTREPRENORIALĂ

Pentru implementarea Componentei II a Instrumentului de susținere vor fi desfășurate următoarele activități cheie:

  1. Dezvoltarea și aplicarea unui mecanism de autoevaluare a gradului de pregătire a ÎMM pentru e-comerț; 
  2. Elaborarea unor materiale de ghidare și suport ale antreprenorilor în procesul de orientare spre e-comerț, digitalizarea sistemelor de gestionare ale resurselor, adoptarea unor tehnologii digitale și de marketing digital; 
  3. Desfășurarea cursurilor de instruire de orientare a ÎMM spre e-comerț, digitalizare a sistemelor de gestionare a resurselor, adoptarea unor tehnologii digitale și de marketing digital; 

 

COMPONENTA  III – SUPORT FINANCIAR

Pentru implementarea Componentei III a Instrumentului de susținere vor fi oferite două tipuri de suport financiar, după cum urmează:

  1. Acordarea suportului financiar în formă de ”Business Voucher” pentru accesarea serviciilor de consultanță și mentorat a ÎMM în vederea dezvoltării propriei pagini web, setării pe pagini de socializare, elaborarea profilului on-line și descrierii activității companiei și produselor acesteia; elaborarea/ajustarea paginii web și aderarea la platforme de tip marketplace, ce oferă posibilități de plăți online și aspecte logistice integrate. Valoarea suportului financiar în formă ”business voucher” poate constitui 100% din suma investiției, dar nu mai mult de 20 mii lei/per beneficiar.

    Destinația resurselor financiare acordate în forma de Business Voucher:

    • Consultanță în evaluarea potențialului și a necesităților de digitalizare a ÎMM;

    • Consultanță în determinarea și parcurgerea pașilor specifici necesari pentru digitalizare și tranziția companiei la comerțul online, definirea instrumentelor de marketing;

    • Servicii de elaborare a unui site nou sau actualizarea celui existent, inclusiv cu integrarea sistemelor de plăți online;

    • Elaborarea materialelor de vizibilitate și implementarea acțiunilor – bannere și reclame online,  cu prezentarea produselor și/sau afacerii;

    • Setarea campaniilor pe social media și google pentru nișa potrivită;

    • Selectarea, integrarea și ajustarea profilului companiei la platformele de tip marketplace, care au integrate sistemele de plăți online și elemente logistice (legate de livrare etc.)

  2. Acordarea sprijinului financiar în formă de Grant pentru achiziționarea de echipamente și softuri în scopul inovării și introducerii noilor tehnologii în contextul digitalizării ÎMM și în scopul eliminării/ minimizării riscurilor impuse de piață. Valoarea suportului financiar în formă Grant  constituie până la 90% din suma proiectului investițional, dar nu mai mult de 200 mii lei/per beneficiar, iar întreprinderea beneficiară vine cu o contribuție financiară proprie de minimum 10% din suma proiectului investițional.

    Destinația resurselor financiare acordate sub formă de Grant:

    • Consultanță în parcurgerea pașilor specifici necesari pentru implementarea soluțiilor software și a echipamentelor necesare digitalizării proceselor din cadrul întreprinderii;
    • Echipament tehnologic, sisteme, mașini, utilaj și instrumente de lucru noi, necesare pentru digitalizarea, inovarea și modernizarea procesului operațional;
    • Soluții software personalizate dezvoltate special pentru întreprindere, pagini web, magazine online, etc. (proprietatea intelectuală pentru software-ul dezvoltat trebuie să devină proprietatea solicitantului de finanțare nerambursabilă). La componenta de Grant, solicitarea pentru promovare nu va depăși 10% din proiectul investițional (promovare, optimizare SEO, SMM, setarea pe social media)

Beneficiarul Instrumentului de susținere, poate accesa suportul în formă de Business Voucher și finanțarea în formă de Grant în cadrul Instrumentului o singură dată.

 

COMPONENTA IV – MONITORIZARE ȘI EVALUARE

Monitorizarea se efectuează prin două metode:

  1. Monitorizarea din oficiu presupune chestionarea beneficiarului privind furnizarea informațiilor relevante (ex. progresele înregistrate, dificultăți întâmpinate, etc.). În baza activităților de monitorizare se întocmește Fișa de Monitorizare post-finanțare(Modelul tip al fișei de monitorizare va fi aprobat de către comitetul intern de evaluare), semnată de angajatul ODIMM, care este inclusă în dosarul de finanțare nerambursabilă al Beneficiarului.
  2. Monitorizarea în teren, prevede vizita la locul de desfășurare a afacerii și are drept scop confirmarea gradului de realizare a investiției, realitatea, legalitatea și existența operațiunilor economico-financiare. În baza activităților de monitorizare se întocmește Fișa de Monitorizare post – finanțare, semnată de angajatul ODIMM și Beneficiar, care este inclusă în dosarul de finanțare nerambursabilă al Beneficiarului, în original.

În cadrul Instrumentului de susținere, este acordată prioritate pentru următoarele afaceri:

  1. Care conțin activități inovatoare ori își propun să implementeze proiecte de transfer tehnologic și de know-how, inclusiv accesând posibilitățile de dezvoltare puse la dispoziție de cadrul Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă;
  2. Axate pe dezvoltarea următoarelor domenii economice prioritare: industria tehnologiei informației și comunicațiilor; industria agroalimentară (de exemplu: creșterea produselor agricole ecologice, procesarea și ambalarea produselor agricole); activitățile din domeniul alimentației publice; industria ușoară (de exemplu: textilă, marochinărie, producerea mobilei); industria creativă (de exemplu: fashion, arhitectură, artă, publicitate, artizanat etc.); turism (de exemplu: agroturismul); prestări servicii (de exemplu: informaționale, sociale, reparații etc.); sănătate și bunăstare (de exemplu: monitorizarea pacienților de la distanță, sănătate, instruiri în domeniul sănătății și programe de control a greutății corpului etc.); activități profesionale, științifice sau tehnice; sisteme de reproducere a energiei regenerabile; 
  3. Care desfășoară activități de producere sau prestări servicii preponderent în zonele rurale, extinderea unităților meșteșugărești – prelucrare a lemnului, confecționare de obiecte artizanale, ceramică etc.;
  4. Care contribuie la menținerea sau crearea unor noi locuri de muncă în zonele rurale, dar și vor contribui la propagarea spiritului antreprenorial și a competențelor transferabile.
  5. Care au participat la instruiri și au obținut certificat.
  6. O prioritate este producerea care va substitui importul unor bunuri sau servicii
  7. O prioritate se acordă companiilor care decid să se refuze de infrastructura fizică IT și organizează trecerea pe tehnologia Cloud. 

Evaluare utilizator: 5 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activă
 

logofooter

  • © Toate drepturile rezervate. Actualizat: 30.11.2020.
Soluție    Suport

logowbAcest site a fost creat cu susținerea Băncii Mondiale. Actualizarea conținutului a fost finanțată de Uniunea Europeană prin Proiectul „Suport pentru Cadrul Infrastructurii Calității în contextul DCFTA în Republica Moldova”

Search

reset WAY cursor WAY contrast WAY Marire Font WAY Alb negru WAY Linkuri WAY

Dvs. folosiți componenta de ADS Blocker.
Noi nu folosim elemente de publicitate, doar prezentăm produsele proprii sau a donatorilor care promovează unele proiecte sau domenii din economia națională.
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!