Programul a fost elaborat de Ministerul Economiei și Infrastructurii în colaborare cu ODA cu suportul asistenței tehnice a Proiectului Uniunii Europene “Infrastructura Calității în contextul DCFTA”. Acest instrument are drept scop dezvoltarea unui sistem complex de acordare a suportului pentru întreprinderile cu potențial de creștere și internaționalizare.
Componentele Programului
implementat în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 439 din 01 iulie 2020 cu privire la aprobarea Programului de creştere a competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii şi internaţionalizare a acestora
este dedicat ÎMM care planifică să iasă la export, să se extindă pe piețe externe de desfacere și/sau să substituie importurile de produse/servicii în Republica Moldova.
Programul are drept scop contribuirea la creșterea economică durabilă prin atragerea investițiilor, sporirea competitivității și a productivității ÎMM din Republica Moldova, precum și internaționalizarea acestora.
În cadrul Programui pot participa ÎMM înregistrate în Registrul persoanelor juridice din Republica Moldova, care activează pe piață de cel puțin 2 ani și demonstrează o creștere continuă.
Prioritate se acordă ÎMM care introduc elemente inovative în procesul de producere, diversifică produsele/serviciile, în special, în cazul în care acestea substituie importurile sau au potențial de export.
Pilonii de Dezvoltare a unei Afaceri
Strategia de dezvoltare
Planul de acțiuni pe termen mediu și lung, conceput pentru a realiza o creștere durabilă și profitabilă a companiei, precum și internaționalizarea acesteia.
Inovații
Dezvoltarea de noi produse, servicii sau procese pentru a îmbunătăți randamentul companiei.
Managementul Resurselor Umane
Alinierea structurii organizaționale, a conducerii, a capacității de gestionare și a abilităților companiei la obiectivele de creștere.
Operațiuni
Proiectarea, livrarea și îmbunătățirea sistemelor care creează și livrează produsele și serviciile unei companii pe baza solicitărilor clienților.
Vânzări și Marketing
Vânzările se referă la generarea și gestionarea clienților și transformarea acestor oportunități într-un contract / vânzare. Marketingul înseamnă a înțelege și a răspunde necesităților clienților până la profit.
Finanțe
Managementul resurselor financiare al unei companii pentru a-și atinge obiectivele planificate.
Dvs. folosiți componenta de ADS Blocker.
Noi nu folosim elemente de publicitate, doar prezentăm produsele proprii sau a donatorilor care promovează unele proiecte sau domenii din economia națională.
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!