Începători |
- Acte normative privind activitatea antreprenorială; - Înregistrarea afacerii; - Obținerea actelor permisive; - Contractul de munca, termene, clauze, prestare servicii cu zilierii; - Tipurile și formele de control la care sunt supuși antreprenorii; - Medierea conflictelor de muncă; 2. Tehnici de reanimare a companiilor aflate în dificultate Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Noțiuni generale – aspecte teoretice si practice; - Mecanismul de avertizare timpurie - Mecanismul de gestionare a crizelor în întreprindere - Problemele juridice actuale și aspectele cheie in litigii În urma instruii participanții la curs vor avea abilități practice de:
Pentru informații suplimentare Vă rog să ne scrieți Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. |
Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Esența și rolul managementului financiar pentru antreprenori - Analiza financiară ca bază în luarea deciziilor manageriale - Analiza datelor situațiilor financiare (bilanțul contabil și contul de profit și pierderi) - Analiza indicatorilor de rentabilitate - Cash flow-ul: structură, monitorizare și gestiune - Investițiile și valoarea banilor în timp - Politica de dividende în entitate - Studii de caz: analize financiare și decizii manageriale - Comunicarea cu donatorii, finanțatorii, investitorii - Creditarea afacerilor - Atragerea subvențiilor. Condiții. Specificații - Prezentarea afacerii pentru donatori, finanțatori, investitori Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Identificarea și repartizarea surselor de finanțare a afacerii - Avantajele, dezavantajele surselor de finanțare proprii și împrumutate. Calcularea costului resurselor; împrumutate și întocmirea graficului de rambursarea a creditelor - Creditarea bancară: negocierea, accesarea si gestionarea unui credit bancar - Instrumente alternative de finanțare a activității IMM: granturi, subvenții, vacanțe fiscale etc. - Noțiuni fundamentale de evidență contabilă. Cadrul legal al activității contabile - Structura și elementele bilanțului contabil - Analiza bilanțului contabil - Întocmirea și analiza fluxurilor mijloacelor bănești ale întreprinderilor - Interpretarea indicatorilor fluxului mijloacelor bănești - Conținutul și structura veniturilor. Prognoza veniturilor - Tipuri de cheltuieli. Prognoza cheltuielilor - Întocmirea bugetului întreprindrii (venituri și cheltuieli)
În urma instruii participanții la curs vor avea abilități practice de: - Analiza financiară ca bază în luarea deciziilor manageriale; - Prezentarea afacerii pentru donatori, finanțatori, investitor - Atragerea subvențiilor - Identificarea și repartizarea surselor de finanțare a afacerii;
Pentru informații suplimentare Vă rog să ne scrieți Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. |
Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Capitalul necesar pentru afacerea mea - Venituri și cheltuieli - Gestionarea finanțelor - Eficiența economico-financiară - Raportare financiară. Situaţia de profit şi pierdere - Digitizarea în relațiile financiare cu autoritățile publice și cu alte entități - Semnătura electronică și utilizarea ei la prezentarea rapoartele financiare, a dărilor de seamă fiscale; - E-factura, e-achiziții și alte instrumente utilizate în evidența financiară: - Contabilitatea financiară și fiscalitatea în e-Commerce din perspectiva actorilor implicați (comerciant, marketplace, companie logistică etc). - Prevederile Codului Fiscal, aplicarea TVA, impozitelor si taxelor in cadrul companiilor. - Declarația fiscală vamală În urma instruii participanții la curs vor obține cunoștințe la: - Capitalul necesar pentru afacerea; - Eficiența economico-financiară; - Gestionarea finanțelor; - Digitizarea în relațiile financiare cu autoritățile publice și cu alte entități; - Prevederile Codului Fiscal, aplicarea TVA, impozitelor si taxelor in cadrul companiilor. Pentru informații suplimentare Vă rog să ne scrieți Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. |
Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Creare a unui site - Interacțiunea clientului cu contentul - Tipuri de content - Promovarea pe rețelele de socializare: FB, Instagram - Instrumente pentru elaborarea materialelor promoționale - Copywriting în afaceri - Publicitatea plătită - Ce este un brand personal - Infrastructura BP - Ce este brandul afacerii - Infrastructura brandului afacerii - Pași pentru realizarea brandului afacerii 9. Marketing online Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Tipologia marketingului antreprenorial - Dezvoltarea marketingului antreprenorial pentru companiile ce activează pe piață internațională - Studiul și analiza pieței pentru dezvoltarea si creșterea afacerii - Marketing online, avantajele și riscurile acestuia - Elementele cheie privind vizibilitatea prin pagini web, bloguri și magazine on-line - Instrumentele de marketing online - Evaluarea promovării on-line, statistici, rezultate - Crearea conținutului per companie și produs - Determinarea costurilor de promovare și vânzarea on-line (e-comerț). 10. Securitatea online Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Noțiuni elementare despre securitatea online - Parole, cum le formulăm - Antivirus - Copy-back-up - Cum deosebim paginile sigure de fake-uri - Reguli de siguranță rețele de socializare - Reguli de siguranță în conferințe online - Securitatea e-mail-lului și a mesageriilor
În urma instruii participanții la curs vor avea abilități practice de a: - Promova pe rețelele de socializare: FB, Instagram - Instrumente pentru elaborarea materialelor promoționale - Evalua promovarea on-line, statistici, rezultate - Crea conținutul per companie și produs - Determinarea costurilor de promovare și vânzarea on-line (e-comerț) - Cunoaște noțiuni elementare despre securitatea online Pentru informații suplimentare Vă rog să ne scrieți Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. |
Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Inițierea controlului ecologic de stat - Tipurile de control ecologic de stat - Procedura de control ecologic de stat a protecție apelor, solului, subsolului, aerului atmosferic, biodiversității și gestionării deșeurilor - Finisarea controlului ecologic de stat și contestarea controlului și/sau a rezultatelor controlului ecologic de stat 12. Modalități ecologice de eficientizare a consumului de resurse naturale la întreprinderi Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Modalității de asigurare a eficienței energetice la întreprinderi - Gestionarea eficientă a apei la întreprindere - Gestionarea eficientă a materiei prime la întreprindere - Gestionarea eficientă a deșeurilor la întreprindere În urma instruii participanții la curs vor avea abilități practice de a: - Tipurile de control ecologic de stat - Modalității de asigurare a eficienței energetice la întreprinderi - Gestionarea eficientă a apei, meteriei prime, a deșeurilor la întreprindere Pentru informații suplimentare Vă rog să ne scrieți Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. |
13. Protecția proprietății intelectuale Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Drepturile de autor, protecția și valorificarea legală a acestora; - Mijloacele de individualizare a produselor ”marca și designul industrial”, cadrul normativ și proceduri aplicabile; - Produs inovațional, ”invenția, secretul comercial și soiul de plantă”, recursul informațional și modalități de protecție; - Brandul și dezvoltarea rurală, ”IG, DO și STG” avantajele economice și modalități de protecție; - Concurența neloială și rolul proprietății intelectuale în dezvoltarea unui mediu concurențial loial; - Asigurarea și gestionarea drepturilor de proprietate intelectuală, licențierea și cesionarea drepturilor. În urma instruii participanții la curs vor cunoaște: - Drepturile de autor, protecția și valorificarea legală a acestora; - Brandul și dezvoltarea rurală, ”IG, DO și STG” avantajele economice și modalități de protecție - Concurența neloială și rolul proprietății intelectuale în dezvoltarea unui mediu concurențial loial; - Asigurarea și gestionarea drepturilor de proprietate intelectuală, licențierea și cesionarea drepturilor Pentru informații suplimentare Vă rog să ne scrieți Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. |
Avansați
Cadrul legal și controlul de stat 1. Drepturile și obligațiile antreprenorului în raport cu instituțiile de control de stat Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Controlul de stat : noțiune, tipurile de control - Tipurile de control, mod de inițiere, mod de efectuare - Actele emise in urma controlului - Deciziile emise în urma controlului, contestare, executare - Modul de efectuare a controalelor fiscale - Modul de executare a creanțelor fiscale, - Drepturile si obligațiile organelor de administrare fiscală - Modul de aplicare a executării silite a obligațiilor fiscale 2. Restructurarea activității pentru întreprinderile aflate în dificultate Durata: 2 zile, (12 ore academice) Este destinata tema pentru întreprinderile aflate în dificultate în scop de a lua măsuri de redresare a activității pentru a nu ajunge la etapa insolvabilității întreprinderii - Procedura de restructurare: noțiune, aplicarea restructurării, etapele premergătoare restructurării. - Metode de restructurare și reorganizarea a întreprinderii. - Diagnosticul și evaluarea întreprinderii - Elaborarea planului de restructurare - Restructurare a activelor şi datoriilor întreprinderii. - Restructurarea accelerată: inițierea negocierilor cu creditorii, depunerea cererii etapele de depășire. 3. Insolvabilitatea, Medierea si Arbitrajul în afaceri Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Procedura de Insolvabilitate. - Aspecte teoretice si practice - Procedura de mediere; - Medierea – modalitatea de soluționare a litigiilor comerciale; - Efectele încheierii tranzacțiilor de mediere; - Arbitrajul – modalitatea alternativa de soluționare a litigiilor; - Aspecte generale privind arbitrajul; - Convenita arbitrala si avantajele arbitrajului În urma instruii participanții la curs vor avea abilități practice de: - Tipurile de control, mod de inițiere, mod de efectuare - Procedura de restructurare: noțiune, aplicarea restructurării, etapele premergătoare restructurăr - Metode de restructurare și reorganizarea a întreprinderii. - Procedura de Insolvabilitate. - Procedura de mediere; Pentru informații suplimentare Vă rog să ne scrieți Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. |
Managementul financiar și evaluarea întreprinderii 4. Planificarea financiară și Managementul financiar al întreprinderii Durata: 2 zile, (12 ore academice) A. - Planificare și bugetare; - Construirea modelului financiar; - Bugetul vânzărilor. Bugetul producerii. Bugetul cheltuielilor directe; - Analiza coeficienților (lichiditatea, cifra de afaceri, stabilitatea financiară, eficiența activității de piață); - Analiza neîndeplinirii bugetului. B. - Conceptul de management financiar: noțiuni, atributele și funcțiile managementului financiar. - Managementul costului. Planificarea resurselor; - Estimarea costurilor. Clasificarea costurilor după gradul de certitudine. Tehnici de estimare a costurilor. - Stabilirea bugetului si a fluxului de numerar. - Decontarea cheltuielilor si regulile generale în privința TVA; - Analiza financiară a întreprinderii - Analiza rezultatelor întreprinderii(profit și pierderi) - Administrarea resurselor împrumutate 5.Managementul financiar Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Esența și rolul managementului financiar pentru antreprenori - Analiza financiară ca bază în luarea deciziilor manageriale - Analiza datelor situațiilor financiare (bilanțul contabil și contul de profit și pierderi) - Analiza indicatorilor de rentabilitate - Cash flow-ul: structură, monitorizare și gestiune - Investițiile și valoarea banilor în timp - Politica de dividende în entitate - Studii de caz: analize financiare și decizii manageriale 6. Analiza activității economico-financiare a întreprinderii Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Necesitatea și rolul analizei financiare - Analiza activelor și pasivelor - Veniturile și cheltuielile întreprinderii - Analiza indicatorilor de profitabilitate - Analiza indicatorilor de insolvabilitate și lichiditate - Analiza indicatorilor de rentabilitate - Analiza indicatorilor de piață 7. Managementul riscurilor în afaceri - Introducere în managementul riscurilor (Concepții privind riscurile) în afaceri: Tipologia generală a riscurilor în afaceri; Clasificarea riscurilor antreprenoriale; Principalele metode de gestionare a riscurilor în afaceri. - Metode de gestiune și evaluare a riscurilor în afaceri (indicatori): Căile principale și metodele de diminuare a riscului; Metode de diminuare a riscurilor. - Gestiunea riscurilor financiare - Gestiunea riscului investițional - Gestiunea riscurilor în active circulante - Gestiunea riscului inflației - Managementul riscului valutar - Managementul riscului de credit și a ratei dobânzii - Gestiunea situației de insolvabilitate / faliment În urma instruii participanții la curs vor avea abilități practice de: - Planificarea financiară și Managementul financiar al întreprinderii - Analiza financiară a întreprinderii - Analiza activității economico-financiare a întreprinderii Pentru informații suplimentare Vă rog să ne scrieți Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. |
Cadrul fiscal - Legislația fiscală -Raportare fiscală -Ghișeu unic de raportare electronica (raportare.gov.md). Platforma unică de raportare -Declarație electronică -E-factura -Amortizarea în scopuri fiscale a mijloacelor fixe - Aspecte generale privind amortizarea. Metoda lineară de calculare a amortizării în scopuri fiscale. Deducerea amortizării. - Impozitul pe venit din activitatea de întreprinzător. Impozitele și contribuțiile din salariu - Impozitele și taxele în Republica Moldova. Impozitarea nerezidenților - Taxa pe valoare adăugată (TVA) - Planificarea fiscală eficientă prin prisma aplicării diferitor metode de optimizare fiscală 9. Sistem Fiscal al IMM Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Sistemul fiscal in RM - Prevederile codului fiscal, aplicarea TVA , impozitelor si taxelor in cadrul companiilor - Modificările legislative aplicabile impozitului pe venit cu reținere la sursa de plată pentru anul 2021 - Specificul aplicării și raportării impozitelor salariale pentru anul 2020 / 2021 - Noile modificări legislative privind impozitele salariale pentru anul 2021 - Declarația VEN12 – prevederi legislative aferente calculului impozitului pe venit din activitatea de întreprinzător pentru anul 2021 În urma instruii participanții la curs vor avea abilități practice de a: - Legislația fiscală, Raportare fiscală - Declarație electronică - Noile modificări legislative privind impozitele salariale pentru anul 2022 - Prevederile codului fiscal, aplicarea TVA , impozitelor si taxelor in cadrul companiilor. Pentru informații suplimentare Vă rog să ne scrieți Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. |
Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Aplicabilitatea TVA. Modul de calculare și achitare. Administrarea contribuabililor; - Deductibilitatea TVA; - TVA la import; - TVA aferent serviciilor electronice cu intrare în vigoare din 01.04.2020; - Facilități fiscale: livrări scutite de TVA și cote speciale; - Restituirea TVA; - Documentarea livrărilor și modul de eliberare a facturilor fiscale; - Studii de caz 11. Inventarierea activelor şi datoriilor entității Durata: 2 zile, (12 ore academice) -Actele legislative și normative ce reglementează realizarea inventarierii activelor şi datoriilor în cadrul entității şi reflectarea rezultatelor acesteia în evidența contabilă. - Proceduri premergătoare procesului de inventariere. - Cerințe obligatorii față de procedura de documentare a desfășurării inventarierii. - Modul de compensare a lipsurilor cu plusurile constatate la inventariere. - Evaluarea şi reflectarea în contabilitate a rezultatelor inventarierii activelor şi datoriilor entității. - Particularitățile inventarierii elementelor contabile ale entității în anumite cazuri specifice. -Evidența contabilă și impozitarea operațiunilor de recuperarea benevolă a prejudiciului material și de recuperarea a prejudiciului material prin instanța judecătorească - Consecințele juridice ale încălcării regulilor stabilite privind inventarierea activelor şi datoriilor entității și practica atragerii la răspunderea juridică a persoanelor vinovate. În urma instruii participanții la curs vor avea abilități practice de a: - Proceduri premergătoare procesului de inventariere - Particularitățile inventarierii elementelor contabile ale entității în anumite cazuri specifice. - TVA la import - Facilități fiscale: livrări scutite de TVA și cote speciale; - Restituirea TVA; Pentru informații suplimentare Vă rog să ne scrieți Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. |
Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Surse de identificarea partenerilor (yellow page, linkedin, rețele internaționale, platforme b2b) - Crearea newtorkului online (media) - Elemente de baza in crearea relației cu partenerii - Resurse de identificare a pieței de destinație (trade, calcularea pieței) - Posibilitățile de extindere a afacerii online - Posibilitățile dezvoltării si gestionarii exportului online 13. E – Comerț Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Ce este E-Commerce? - Baza legislativă privind comerțul electronic (Lege nr. 284 din 22.07.2004) - Modele de afaceri folosite în comerțul electronic (magazin virtual, platforme de colaborare, magazin universal electronic, brokeraj de informații și alte servicii) - Platforme de dezvoltare a comerțului electronic - Posibilități oferite de platforma E-Commerce - Beneficiile E-Commerce (comerțului electronic) - Metode de plată (sisteme cu carduri bancare, sisteme online: (Internet Payment Provider, Payment Service Provider), micro plăți, cecuri electronice. - Măsuri de precauție privind cumpărăturile online - Securitatea tranzacțiilor. 14. Siguranța Online a Companiei și Protecția datelor cu caracter personal Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Îmbunătățirea siguranței online a companiei În urma instruii participanții la curs vor avea abilități practice de: - Identificarea partenerilor inclusiv și în mediul on-line (yellow page, linkedin, rețele internaționale, platforme b2b) - Resurse de identificare a pieței de destinație (trade, calcularea pieței) - Posibilitățile de extindere a afacerii online - Posibilitățile dezvoltării si gestionarii exportului online - Ce este E-Commerce - Platforme de dezvoltare a comerțului electronic - Beneficiile E-Commerce (comerțului electronic) - Siguranța Online a Companiei și Protecția datelor cu caracter personal. Pentru informații suplimentare Vă rog să ne scrieți Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
|
Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Cadru Legal - Inițierea procedurii de audit ecologic - Realizarea auditului ecologic al întreprinderilor - Finisarea auditului ecologic al întreprinderilor 16. Eco-auditul (EMAS) realizat în Uniunea Europeană Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Conceptul de Eco-audit - Declarația de mediu și marca Eco audit - Aderarea la sistemul ”Eco-Management și Audit” (EMAS) - Procedura de organizare și coordonare a schemelor de management de mediu și audit (EMAS) 17. Etichetare ecologică reglementată de standardele ISO Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Obiectivele etichetelor ecologice - Tipuri de etichete ecologice - Procesul de Eco-etichetare - Produse Eco-etichetate În urma instruii participanții la curs vor avea abilități practice de: - Auditul ecologic – mecanism de management de mediu în Republica Moldova - Eco-auditul (EMAS) realizat în Uniunea Europeană - Conceptul de Eco-audit - Etichetare ecologică reglementată de standardele ISO - Tipuri de etichete ecologice; - Procesul de Eco-etichetare Pentru informații suplimentare Vă rog să ne scrieți Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. |
Durata: 2 zile, (12 ore academice) - Baza legislativa si normativa referitor la exporturile produselor pe piețele Uniunii Europene (UE) - Normele juridice referitor la exporturile produselor pe piețele Comunității Statelor Independente (CSI) - Strategia de export: analiza capacității de export, strategia de export, plan de export, Algoritmul exportului; Pregătirea actelor necesare pentru exportul produselor, serviciilor - Modalitățile de livrare, recepționare a mărfii in conformitate cu INCOTERMS 2020 - Certificarea Calităţii (ISO, HACCP etc) - Pașii pentru exportul producției agroalimentare din Republica Moldova 19. Proceduri Vamale - Cadrul legal de reglementare a activității vamale - Activitatea economică externă și proceduri vamale - Proceduri pre-vamale de export in UE si CSI - Operațiuni vamale de export in UE si CSI - Procedurile post vamale după exportul in UE si CSI - Procedurile vamale și declarația electronica - Declarația vamală - E-customs, modernizarea procedurilor vamale În urma instruii participanții la curs vor obține cunoștințe la: - Baza legislativa si normativa referitor la exporturile produselor pe piețele Uniunii Europene (UE) - Modalitățile de livrare, recepționare a mărfii in conformitate cu INCOTERMS 2020 - Certificarea Calităţii (ISO, HACCP etc) - Pașii pentru exportul producției agroalimentare din Republica Moldova - Proceduri pre-vamale de export in UE si CSI - Procedurile post vamale după exportul in UE si CSI Pentru informații suplimentare Vă rog să ne scrieți Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. |
|




