logo ro

slogan ro

Presa

LIZA MĂMĂLIGĂ - DUC MODUL DE VIAȚĂ PE CARE MI L-AM DORIT, AM LIBERTATEA DE A CREA, DE A DECIDE ȘI DE A MATERIALIZA IDEI

LIZA MĂMĂLIGĂ - DUC MODUL DE VIAȚĂ PE CARE MI L-AM DORIT, AM LIBERTATEA DE A CREA, DE A DECIDE ȘI DE  A MATERIALIZA IDEI

La început a fost … ALBINA …

Așa începe povestea de succes a Lizei.

Din 2012 continuă tradiția și afacerea moștenită de la bunicul și tatăl ei - câteva zeci  de familii de zumzăitoare, care aveau nevoie de  îngrijire și atenție.

 Fondează o întreprindere  socială  în satul Todirești, raionul Ungheni.  De atunci, încetul  cu încetul se face mierea cea de toate zilele la DULCE PLAI.

 A trebuit să învețe cum să se ralieze  antreprenoriatului  din  Republica Moldova, care este un domeniu dificil, mai ales pentru o tânără. 

A însușit  multe din experiența gestionării unei afaceri, a cunoscut  oameni buni  de la care a învățat lucruri folositoare, care să o direcționeze către o poveste cu profit.

 Astăzi,  de la 30 de familii de albine a ajuns la 180, dar și  la 20 de linii de producere.

Bani nu prea a câștigat până acum, dar acest fapt nu o oprește să-și urmeze pasiunea.

 Au ajutat-o părinții, care i-au transmis  albinele, stupii și o mașină de lucru.

Eliza Mamaliga

Stupii i-a schimbat pe toți  pe parcurs, a primit un grant de la o Organizație din Germania  în 2013 și finanțare de la ODIMM  în cadrul proiectului european Business Academy for Women.

 A înțeles cât e de  greu să accesezi credite și cât de  grele sunt perioadele de la fiecare început de sezon când trebuie să facă investiții, dar nu a disperat și a continuat să-și promoveze activitatea, participând la diferite expoziții, prezentări de produse și evenimente.

 Pe parcursul anilor, lucrurile s-au mai aranjat și deja reușește să livreze produse de cea mai înaltă calitate, la prețuri accesibile. I-a intrat în obișnuință să comunice constant și cu cei interesați de produsele apicole.

Planifică  să exporte produsele din toamna anului 2019.

 Calitatea care i-a garantat succesul  a fost receptivitatea  la necesitățile clienților, pentru că le-a făcut pe plac de cele mai multe ori. A avut curajul sa propună și produse noi.

Astăzi știe să spună “DA” oportunităților care îi apar și crede că asta îi aduce valoare, dar să spună  și “NU” atunci când e nevoită  să își  concentreze atenția pe alte priorități. Poate să ia decizii calculate și să nu să se bazeze doar pe speranța în ziua de mâine și pe entuziasm.

 În Moldova continuă  să îngrijească  albinele și crește numărul familiilor și, respectiv, mierea și polenul vor fi folosite ca materie primă în prepararea suplimentelor alimentare.

 În România, însă, creează  în prezent o mică  fabrică  de batoane energizante și alte produse nutritive, care au deja certificarea calității în spațiul comunitar.

 Așa a înțeles  Liza să-și gestioneze afacerea, ca pe viitor, să se poată bucura și de profit.

 

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

logofooter

  • © Toate drepturile rezervate. Actualizat: 23.08.2019.

logowbAcest site a fost creat cu susținerea Băncii Mondiale. Actualizarea conținutului a fost finanțată de Uniunea Europeană prin Proiectul „Suport pentru Cadrul Infrastructurii Calității în contextul DCFTA în Republica Moldova”

Search

reset WAY cursor WAY contrast WAY Marire Font WAY Alb negru WAY Linkuri WAY